طرز تهیه عدس پلو به سبک جدید

 




بریم با هم یه عدس پلو متفاوت و فوری درست کنیم.

یک پیمانه عدس رو از شب قبل خیس کردم و بعد نیمپز کردم نزارید خیلی له بشه.

سه پیمانه برنج رو سه چهار ساعت قبل خیس دادم.

۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده رو با مقداری کره تفت دادم . بعد ادویه هارو دونه دونه اضافه کردم زیره سبز که عطر عجیبی میده به گوشت و زردچوبه و فلفل و دارچین بیشتر و کمی نمک.

بعد کمی تفت دادن پیاز داغ رو هم اضافه کردم و در نهایت با اضافه کردن یه قاشق رب بهش و یه تفت کوچیک با یه استکان آب دم گذاشتم تا هم بپزه و آبش کشیده بشه و میره کناری.

برنج رو آبکش کردم میتونید دمی هم بزارید آب برنج رو برای دمی میزون کنید زعفران بریزید داخل آب و وقتی آبش کشید شد برنج رو با قاشق بکشید کنارهای قابلمه و از مواد وسطشو پرکنید.

تو یک دقیقه ی آخر که میخواستم برنج رو آبکش کنم عدس نیمپز شده رو بهش اضافه کردم و یه هم زدم و ریختم تو صافی حالا بهش زعفران و پودر دارچین زدم ونصفشو ریختم داخل قابلمه و با قاشق قشنگ کفشو صاف کردم و کمی کشیدم به دیواره قابلمه و وسط قابلمه یه حفره ایجاد شد مواد گوشتی رو ریختم داخل حفره بعد کمی پیاز داغ دادم روش کشمش رو هم دادم روش ودر اخر هم چندتا دونه خرما و گردوی خورد شده دادم روش و باز چندتا دونه پیاز داغ و در نهایت مابقی برنج رو دادم روش و با پشت قاشق روشو صاف کردم و دم گذاشتم.

عدس پلو زیاد درست کردم ولی نگممممم از عطر و بو و طعم این عدس پلو که بینظیر بود.

نوش جونتون

مطلب پیشنهادی:

طرز تهیه عدس پلو ساده کته ای بدون گوشت





Comments

Popular posts from this blog

روش تهیه باقلوا ترکیه ای با خمیر یوفکا

طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی مرحله به مرحله

دستور پخت مرغ شکم پر شمالی بدون فر